Hjemmesiden skal være lavet til mobiltelefonen

I slutningen af halvfemserne og fremefter kunne PC-skærmen slet ikke blive stor nok. De fleste brugte en stationær PC eller en bærbar. Det har ændret sig i dag. Nu løber de fleste af os faktisk rundt med en PC i lommen i form af en smartphone/mobiltelefon. Skærmen er meget mindre, men vi er på nettet 24 timer i døgnet. Året rundt. Den nye hjemmeside skal naturligvis være forberedt på det. Det kalder man responsive. Det betyder egentlig bare at hjemmesiden kan ses både på en PC/bærbar, Ipad/tablet og en smartphone/mobil. Det stiller krav til hjemmesiden.

Alle hjemmesider skal derfor være nemme at se og betjene på en mobiltelefon. Samtidig betyder det, at det er hurtigere at opdatere siden når den er tilpasset korrekt. Derfor er det i dag et must at man både tilbyder selve hjemmesiden og en opdateringsservice. Intet er nemlig mere kedeligt end hjemmesider, der har samme forside dag efter dag.

Erik Egvad Petersen – Jeg er derude… ep@mitropa.dk – tlf. 2124 2696

 

 

Det starter mange gange med et kig på en hjemmeside. Og her gælder nok det samme som altid. I løbet af de første 20 sekunder har man dømt hjemmesiden. Nogle gange går det endnu hurtigere. Kan man finde den information man skal bruge? Er det for dyrt? Har de den rigtige farve? Hvad nu hvis størrelsen ikke passer? Er billedet på forsiden nu også godt nok? Fanger billedet læserne?

Både vigtigt for kunden og forretningen/butikken

 

Selvfølgelig skal hjemmesiden have en statistik-del så man kan se hvor mange, der kigger på siden. Og, ikke mindst, hvor de kigger. Hvilke sider er de mest interessante? Er det seneste tilbud blevet lagt på inden fyraften?