En pressemeddelelse – Hvad er det for en størrelse?

Medieverdenen har ændret sig gennem de seneste 10 år. Vi bliver bombarderet med nyheder fra morgen til aften. På TV kører nyhederne hele dagen igennem med en sløjfe.

Vil man have sit budskab ud i dag skal man selv være aktiv. 

Man skal selv gøre opmærksom på at man lever, så at sige. 

Har man fået en ny medarbejder, udvidet sortimentet, skal i gang med at bygge en stor hal eller er man ved at sælge sin pølsevogn, så er det lokale nyheder som mange er interesseret i. 

Det skal ud til medierne. Og medierne skal vide hvad der sker. Så kan de agere. Så kan de, såfremt temaet er passende serveret, skrive om det.

Måske ringer redaktionen

Pressemeddelelsen kan faktisk gå hen og være en nøgle til et frugtbart samarbejde med et fagmedie eller en dags- eller ugeavis. Forbrugerstof er eksempelvis meget efterspurgt. 

Sørg for at holde medarbejderne orienteret

Intet er værre end når der ringer en journalist eller måske en interesseret mulig køber, og så kender omstillingen intet til den nye facadeplade eller tagplade. Bom. Derfor er det et helt naturligt led at informere medarbejderne om nye tiltag. Derfor er det helt naturligt tiltag at pressemeddelelsen også går rundt i den interne firmapost. Den bør også ligge på intranettet med tydelig angivelse af hvem der tager snakken med pressen.  

Husk at det skal være en positiv oplevelse 


Vær opmærksom på, at pressemeddelselsen altid bør have positiv virkning og skal være positivt udformet.

Erik Egvad Petersen – ep@mitropa.dk  – Jeg arbejder med pressestof, fotos, sociale medier og video på freelancebasis. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: