Ny hjemmeside? Hvorfor?

– Der skal ske noget nyt. – Vores hjemmeside skal have et helt nyt design!

Sådan lyder det hos mange virksomheder, foreninger og andre. Og det er da rigtig godt for dem, der producerer hjemmesider. Det er penge i kassen.

Men er det nu også udseendet, designet og farverne på den hjemmeside man har lige nu, der er noget i vejen med? Eller er man bare kørt træt i, at det er de samme fotos, artikler og nyheder, der nu har prydet den samme hjemmeside i omkring et halvt års tid?


Eller ligger der helt andre opgaver på skrivebordet, som man bare ikke sådan lige kan få løst?

Såfremt det ikke er en webshop, men en ganske almindelig hjemmeside, der skal være en del af virksomhedens ansigt, og informere både kunder, medarbejdere og jobsøgende, skulle man måske kigge på indhold, og måske selve opgaven at opdatere siden.


Den seneste artikel behøver jo ikke være lavet for to år siden. Medarbejdere, der har forladt virksomheden bør ikke ligge på siden, og de nye medarbejdere bør ikke vente på fotografen i flere år.
Måske ville et nyt forsidefoto hver måned være løsningen. Måske hver 14. dag?

Google – her finder vi hinanden og produkterne

– Spøjst nok startede rejsen med et lille kursus på Storetorv i Aabenraa i en skurvogn. Det var Google, der bød på et kig ind. Dygtige folk. Invitationen kom fra en af mine kunder. Og efter bare 15 minutter var jeg bidt af ideen. Jeg søger jo også flittigt på Google. Ind imellem finder man noget, der burde have være rettet. Og selvfølgelig kan man det. Google My Business er det perfekte redskab. Selv for et Put and Take-vand, der gerne vil være opdateret. Enhver virksomhed bør tage fat i det område og selv være med til at opdatere de informationer, fotos og andet de gerne vil have man kan finde på Google.    

– Jeg producerer hjemmesider, opretter sociale medier, Google My Business, og og tager fotos og video samt skriver tekst – content – og tilbyder opdateringsservice i form af artikler og opslag, der koordineres med virksomhedens kommunikationsafdeling. WordPress, Umbraco og Drupal.

– Nåh ja, jeg startede med Opasia i tidernes morgen. Det var Tele Danmarks start på nettet. Når lystfiskerkutterne kom i havn i Aabenraa om eftermiddagen kl. 15.00 med deres fangster, så lå fotos og tekst på Opasia Lystfiskeri en timestid senere. 


Kontakt mig på ep@mitropa.dk for en uforbindende snak og et godt tilbud.

– Måske kan vi sammen igen få tilfredshedens smil frem når Du kigger på din virksomheds hjemmeside efter et facelift i form af en kraftig opdatering med artikler og relevante fotos.

Gerne inden du bruger 250.000 på en ny hjemmeside!. 

– Erik Egvad Petersen